Home > jurnal de anxios > Anxietatea – antonimul sperantei

Anxietatea – antonimul sperantei

O definitie proprie si deloc stiintifica a anxietatii ca fiind antonimul, opusul sperantei.

De unde si pana unde? Sa facem un exercitiu de logica. Daca speranta este sentimentul de incredere in rezolvarea favorabila a unei actiuni, anxietatea este tocmai sentimentul catastrofic ca ceva rau se va intampla, ca vom esua in toate actiunile noastre, e frica de un rau iminent.

 

Acestea fiind zise mai adaugam o definitie a anxietatii.

  1. September 2, 2012 at 06:01

    Doamne ajuta! Grea boala e anxietatea.

    • September 2, 2012 at 12:09

      Asa este. Boala grea si, conform statisticilor, afecteaza aproximativ 20-25 din populatia tarii.

  2. Alex
    September 4, 2012 at 17:57

    no more drama ! PLEASE😀 ce rost are sa te adancesti in necunoscut, in loc sa-ti vezi de drum, viata, treaba s.a.m.d !! traieste, accepta, mergi inainte… nu vom descoperi decat aceiasi rutina, cunoastem prea bine despre ce e vorba, nu mai e nimic nou, doar ceva plictisitor si enervant uneori. Daca vreti sa puneti problema asa: noi stim totul despre anxietate, cand ea nu stie prea multe despre noi, de ce suntem CAPABILI ! Puterea de a va controla, si aici nu vorbesc de anxietate, vorbesc de a avea puterea sa-ti poti crea mereu o stare de bine, indiferent de ce s-ar intampla ! Cati din voi ati incercat yoga ? sa meditati, sa va induceti acea stare de liniste si de parca nimic n-ar mai conta ? asta este un simplu exemplu, cum am zis intr-un mesaj anterior… mai multa vointa si mai multa simplitate ! ps: personal nu am incercat yoga, dar spune asta ca sunt atatea drumuri de urmat, dupa care va puteti ‘ agata ‘, iar asta ofera o continua speranta linistita😀
    Acuma sincer, v-ar deranja 1/2 zile pe luna de proasta dispozitie ? starea aia anxio-depresiva, daca exista termenul asta… care totusi pana la urma e suportabila. Mai insuportabil ar fi o durere de cap sau o durere de masea !😀 Bafta

  3. Elena
    September 5, 2012 at 13:17

    http://www.anxietynomore.co.uk/anxiety_q_a.html
    nu stiu daca toti stiti limba engleza…din pacate in romana nu este insa acest blog si site este un site care m-a ajutat mult atunci cand eram jos…nu sunt complet refacuta insa stiu ca sunt pe drumul cel bun…De asemenea toate filmulete si cartile lui Eckhart Toll ajuta formidabil…
    Cartea este pe net gratis de downloadat – Puterea prezentului iar filmulete foarte constructive gasiti pe
    http://fymaaa.blogspot.it/ – are sectiune speciala in coloana din stanga…
    In rest trebuie sa ne traim viata asa cum o faceam si pana acum..nu sa ignoram starile ci doar sa traim cu ele si sa nu le lasam sa ne acapareze…daca ele ne spun ca nu au chef sa iesim in oras cu prietenii noi sa facem pe dos oricat de groaznic ne-am simti…cu timpul isi pierd efectul…
    Sanatate multa ca e mai importanta decat orice pe lume….

    • September 9, 2012 at 12:03

      Multumim Elena pentru recomandarile si trimiterile tale. Cat despre asertiunile privitor la invingerea starilor de rau ai perfecta dreptate

  4. Elena
    September 10, 2012 at 09:07

    Cu mare placere..sper sa va ajute pe toti sau sa ne ajute pe toti…:) Nu am inteles exact…ai reusit sa scapi de aceste stari? ai gasit pana la urma iesirea?

    • September 10, 2012 at 09:14

      Da! Sunt pe calea cea buna! Mai apar diverse manifestari insa sunt controlabile🙂
      Sent from my BlackBerry® wireless device

  5. Elena
    September 10, 2012 at 12:04

    Ma bucur sa aud asta…deci pana la urma se poate…pastram legatura…

  6. Alex
    September 10, 2012 at 17:50

    Mai mult ca sigur stiu ca sunt o groaza de persoane care au avut astfel de conflicte si au trecut peste si pur si simplu si-au vazut de drum in continuare. Doua exemple clare ar fi eu si jurnaldeanxios😉 drept dovada😀
    Eu nu vorbesc despre asta mai cu nimeni, ca nu mai am de ce, sa adancesc subiectul ? nah, useless !
    @jurnaldeanxios, touche !!😀

  7. Laura
    October 7, 2012 at 13:59

    Salut! Tocmai am descoperit si eu blog ul tau si asa numai pentru ca am cautat tot felul de informatii despre anxietate si depresie. Sufar si eu de anxietate de aproximativ 3 luni, dar mi am dat seama de ceea ce am de 1 luna. Initial am facut toate analizele posibile si bineinteles ca imi ieseau in regula. Problema e ca in timp mi s a agravat si acum mi se face rau foarte des. Acum doua zile am prins curaj si am mers la un psihiatru care mi a dat tratament cu Alprazolam si Arketis pentru 10 zile, dupa care a spus ca o incep si psihoterapie. In orice caz ma ajuta sa stiu ca nu sunt singura care trece prin aceasta stare pentru ca momentan am impresia ca nu o sa reusesc sa scap niciodata de aceste stari de rau si de aceasta frica. Ma bucur ca am ocazia sa citesc din experienta ta si poate o sa reusesc si eu…

  8. Rebe
    November 22, 2012 at 17:43

    hei! bun blog! ma bucur ca l am descoperit,ma confrunt cu asta desi am 24 de ani,merg la un psiholog uneori are efecte uneori nu are..sincera sa fiu cred si stiu asta ca puterea sta in noi,in gandirea noastra pozitiva,ceea ce eu reusesc mai greu.vesnic pesimista,vesnic lipsita de incredere in mine,dar pana cand frate sa traiesti asa?? cat sa mai suporti? eu sper si am credinta in dumnezeu ca vom putea trece cu totii peste asta si intr o zi vom invata sa fim pozitivi!

  9. eu
    June 1, 2014 at 10:34

    frica de un rau imaginar, si da si nu , de multe ori starile de panica prevestesc diverse aciuni de mai tarziu , nu intru in amanunte ca sa nu sperii anxiosii.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

