Home > Sfaturi pentru depresie si anxietate > Sfatul zilei – despre folosirea timpului

Sfatul zilei – despre folosirea timpului

Voi incepe de astazi o noua rubrica pe blogul anxiosilor “Sfaturi pentru depresie si anxietate”.

Primul sfat se refera la timp. Imi aduc aminte de vorba lui Leonado da Vinci, folosita si reclama unei beri, ca exista timp suficient pentru cei care-l folosesc asa cum trebuie (citat din memorie).

Eu am o problema de time management. Incep mai multe lucruri deodata si rareori reusesc sa finalizez vreunul dintre ele. Am o multime de carti incepute si abandonate la diverse pagini. Am o multime de proiecte demarate sau abandonate doar in stadiul de “idee geniala de pus in practica”. Am pe agendele din telefon si laptop o multime de taskuri care sunt in pending de mai multa vreme. Evident, la capitolul “planuri” sunt foarte bun. De multe ori insa, majoritatea proiectelor incepute sunt abandonate cu dezamagirea celui care isi da seama ca nu-l va putea finaliza asa cum si-a dorit. Asa ca din dorinta de a face perfect totul, reusesc sa nu fac mai nimic.

Din nefericire, si acest blog se incadreza in categoria proiectelor “semi-abandonate” insa sunt comentatori pe acest site care ma trag de maneca si ma indeamna sa-mi reiau activitatea. Incurajatoare sunt si cifrele de audienta. In doar cateva luni, peste 3600 de oameni au poposit aici adusi mai ales de motoarele de cautare.

Revenind insa la time management. Dupa ce am stat si am facut o instrospectie mi-am dat seama care e cauza proiectelor mele abandonate. Psihologic am putea sa o numim procastinare, insa nu e derivata din lene, ci din dezamagirea ca nu pot face perfect un lucru pe care il vreau desavarsit. Perfectionismul este uneori o piedica nebanuita. Mi-am conturat psihologic ideea ca trebuie sa fiu cel mai bun si sa fac totul foarte bine. Mi-am autoimpus standarde inalte care in timp mi-au devenit principii de apreciere. Doar ca, in loc sa ma faca mai productiv, aceste standarde autoimpuse, mi-au creat o piedica pe care o resimt din plin.

Asa ca, dupa expunerea acestei probleme cu care ma confrunt, sfatul meu este tot un citat care nu stiu cui apartine insa care este extrem de potrivit in acest context:

Un plan bun astazi este mai bun decat un plan perfect maine”

Asadar, concluzionand, nu lasati proiectele neterminate sau neincepute.

In primul rand, incepeti acum ce aveti in plan, chiar daca nu va iesi foarte bine din prima, il puteti ajusta pe parcurs.

In al doilea rand, nu faceti ca mine. Nu incepeti mai multe proiecte in acelasi timp pentru ca exista riscul mare sa nu finalizati nici unul.

In al treilea rand, lucrati pe prioritati si pe etape. Sa ma explic: gasiti posibilitatea de sinteza si faceti o prioritizare a proiectelor voastre pe mai multe criterii: care tin de termen (cele pe termen scurt, lung si mediu) si cele care tin de relevanta si importanta (cele vitale, cele foarte importante, importante, dezirabile si cele mai putin importante). Alegeti sa incepeti proiectele in ordinea importantei si a termenului. In privinta etapelor, va sygerez ca proiectele mari si importante care, de regula sunt cele care se intind pe termen mediu si lung, sa le impartiti in mai multe etape mai mici. Astfel va disparea frustrarea ca nu veti avea capacitatea sa duceti la bun sfarsit un mega-proiect.

Faceti toate acestea si veti deveni mai eficienti. Restul sunt detalii.

  1. Angela
    January 14, 2014 at 17:36

    Buna ziua, eu am suferit multi ani de atacuri de panica , anxietate cu toate simptomele posibile., de tot felul de dureri sufletesti, (lipsa bani, somaj , discutii contrare , neintelegeri) asa ca tot omul.Am gasit pe un site specific o postare , in care cineva descria o terapie .Am apelat si eu la aceasta terapie .Toata terapia a durat o luna si am facut-o energetic prin telefon iar multe metode le-am primit pe email.Aceste metode usoare m-au ajutat sa elimin cauzele , m-am echilibrat fizic pshihic , mental si de 2 ani nu mai stiu ce este aia anxietate sau atac.de panica.Totul fara medicamente..Am inteles , ca terapia asta se aplica pentru mai multe probleme, 9am aplicat si eu) folosind metode din fizica cuantica .Nu pot descrie aici ce am lucrat o luna Daca doriti sa scapati si dv de starile , simptomele de anxietate, alte chestii de astea sufletesti , frici , anxietate , depresie nu boli fizice -gen ficat , stomac , puteti sa-mi scrieti pe mes la ;angelmarc999, dar doar dca vreti sa faceti terapia si va rog nu imi cereti sa scriu 30 minute la fiecare,mai multe amanunte le primeste fiecare in functie de problema la terapie daca vrea sa o faca .Eu va doresc sanatate

    • Lola
      May 27, 2016 at 13:33

      Buna văd că e scris demult aici dar dacă mai intri și citesti să vorbim ,vreau si eu ajutor pt stările astea nenorocite

  2. eu
    June 1, 2014 at 10:49

    Este normal sa ai proiecte neterminate pentru ca mentalul tau lucreaza discontinuu, daca iti este rau azi , lasi proiectul daca maine iti este bine vrei sa scrii despre ceva mai optimist lucru la care nu facea referire proiectul tau anterior si tot asa.

  3. January 26, 2015 at 21:39

    Reblogged this on Chic c'est Freak.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

