Home > jurnal de anxios > Nu mai sunt ce-am fost odata…

Nu mai sunt ce-am fost odata…

In perioada in care facem sedinte de instrospectie am mai descoperit un adevar dureros: in ultimii ani citisem destul de putin. Daca in liceu si in primii ani de facultate devoram cartile, ma puteam lauda cu o cultura generala care-i facea pe multi dintre prietenii mei sa ma considere o mica enciclopedie mobila, acum ma prostisem in adevaratul sens al cuvantului. Nu imi mai gaseam timp sa citesc desi imi gaseam o multime de timp de pierdut cu lucruri lipsite de importanta. Mi-am adus aminte de perioada in care visam ca voi lucra in cercetare si ca voi urma o cariera universitara, mi-am adus aminte ca am intrat in primii cinci la doua facultati in acelasi an (da’, pe vremea mea se dadea examen de admitere la facultate) si ca terminasem bacalaureatul cu a doua medie din liceu (era unul dintre liceele de elita, unul dintre cele mai bune din tara).

Cum nu mai citisem mai nimic de multi ani si mi-am dat seama ca am uitat o multime de lucruri pe care le stiam candva. Uneori imi era greu sa-mi gasesc cuvintele adecvate atunci cand purtam un dialog mai elevat.

Era timpul sa reparam aceasta problema. Ma plimbam intr-o zi printr-o librarie Humanitas sa vad ce carti au mai aparut – trebuia sa devin din nou erudit. Nu stiu de ce cautam carti, ca in biblioteca de acasa stau necitite zeci de volume cmparate in ultimii ani si care n-au fost deschise niciodata. Oricum, vizita in librarie mi-a adus o surpriza placuta. Am gasit un raion cu audio-book-uri. Ce misto: pui CD-ul in masina si e ca si cum ai citi o carte. Sa vezi cultura de acum!

Am cumparat doar trei audio-book-uri: unul cu un titlu funcky sa-l fac cadou unui prieten a carui aniversare se apropia. Al doilea, un curs de time-management – aveam nevoie sa ascult acest curs pentru a-mi pune ordine in timpul meu ca singur nu eram in stare. Si, in fine, supriza de care spuneam: “Gandeste pozitiv!”, un audio-book editat de un cabinet de psihoterapie si care cuprindea “secretul” gandirii pozitive. Eram salvat!

Cum am ajuns acasa am intrat pe site-ul celor care au editat audio-book-ul si am mai comandat inca doua: “Scapa de stres!” si “Invata eficient!” – numai buna ca tot se apropria sesiunea la Drept.

Dupa cum spunea: Eram salvat! Voi invata sa gandesc pozitiv, sa elimin stresul si sa invat din mers pentru examene. Era tot ce-mi trebuia. De ce nu am gasit acele CD-uri mai devreme?…

Despre ce am invatat de pe aceste CD-uri si despre cat de eficiente sunt voi povesti intr-un episodul urmator. Vreau insa sa spun ca, pe vremea aceea, in lupta cu depresia, cu atacurile de panica si cu anxietatea orice carte gaseam, orice sfat, orice CD de natura celor amintite devenea automat providential. Ma agatam de orice si speram ca va fi leacul problemelor cu care ma confrunt. Cautam solutia iesirii din anxietate oriunde, mai putin in interiorul meu.

  1. April 9, 2014 at 20:09

    Este ciudat sa intri (din intamplare), pe un site, si sa te regasesti in cuvintele insirate pe ecran…..Traiesc, real, cam tot ce ai scris si tu…..Am citit mult, enorm de mult ! Ma prindeau diminetile cu cartea in mana, dar citeam….Acum? Am inceput, mai de mult, vreo 3 carti (diverse tipuri de lectura), nu pot depasi 20 de pagini, nu mai sunt pe aceeasi lungime cu scriitorul, nu ma mai transpun in poveste de pe hartie, nu ma mai pot imagina un personaj din poveste…Am gasit multe carti on-line, nu merge…ma poticnesc dupa cateva zeci de pagini, si nu ma mai reintorc
    Dar, sigur, incep sa-ti “frunzaresc ” blogul, poate asa ma ajuta sa trec peste toate chestiile ciudate si enervante ce mi se intampla…..

  2. eu
    May 31, 2014 at 15:20

    Eu ies in parc, vorbesc cu batranelele care abunda prin parcuri, mai o istorioara de odinioara , mai o poveste chiar un banc, cand ploua este dezastru, citesc ce scriu altiipe net, iarna este cumplit, da, pentru ca facem parte din lumea moderna , activitatea fizica este limitata, organismul are nevoie de aceasta munca fizica , mancam bine , muschii functioneaza la cote maxime iar activitatea este zero. Am si eu la activ cateva stari de panica si doua prezentari la urgenta cu toata familia , ba credeam ca am paraziti intestinali si am ajuns la boli infectioase cerand sa mi se faca coprocultura (desi n-ar fi exclus pentru ca am vazut ca sunt sute de paraziti unii chiar in venele mezeterice si dau acelasi simptome ca atacul de panica , acel fior in stomac ) in fine , cu ani in urma cand copii erau mici de-abia reuseam sa ajung in pat sa dorm 3 ore pana la biberorul urmator, imi doresc acei ani, eram fericita daca puteam dormi 10minute, acum am la dispozitie nenumarate ore in care pot dormi dar daca dorm dupa amiaza nu mai dorm noaptea. Am citit pe un site ca spondiloza cervicala ar provoca starile de panica prin ancorarea nervilor de catre osteofite , care duce la neoxigenarea creierului, am scris unui medic neurolog pe un site si mi-a raspuns asa “Dr. Dr Codruț Țuțu
    To Me
    Today at 1:16 PM
    Buna ziua,

    Din cauza spondilozei creierul nu se oxigeneaza corect, fiind afectata circulatia sangvina catre creier. Este posibil ca apara momente de oxigenare deficitara care sa produca simpomte similare atacurilor de panica. Va pot ajuta printr-un tratament cu extracte din plante medicinale si acupunctur pentru stabilirea unei programari si vom discuta un plan de tratament.

    Nu am sunat pentru ca n-am banii necesari , numai consultatia costa 150 lei despre tratament acupunctura si tratament homeopatic sau naturist nu mai stiu , nici nu se pune problema probabil undeva la 1500 de lei, daca nu si mai mult.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

