Home > jurnal de anxios > Clubul exclusivist al anxiosilor

Clubul exclusivist al anxiosilor

Numai de glume nu-ti arde cand te confrunti cu episoadele depresiv anxioase, cand nu poti sa respiri cum trebuie si cand ai sentimentul ca vei muri cat de curand.

Dupa prima sau a doua sedinta la psiholog ( e vorba despre alt psiholog, unul adevarat, ca inca nu am terminat episoadele “Cu anxiosul la psiholog”) am aflat ca, anxios fiind, sunt membru intr-un club select. Nu e vorba despre ocultism aici ci despre faptul ca anxietatea este un atribut al oamenilor cu un grad de inteligenta ceva mai crescut. Spuneam ca in multe cazuri destructurarile psihologice vin in urma unor intrebari pe care ni le punem, constient sau nu, si carora nu le oferim un raspuns. Intrebarile despre destinul nostru, diferenta intre proiectia noastra mentala si realitate, nemultumirile fata de situatia in care ne aflam, si alte variatiuni pe teme asemanatoare nu sunt comune tuturor oamenilor.

Se spune ca numarul anxiosilor din mediul rural este aproape de zero. Sunt oameni simplu, cu principii sanatoase de viata si care nu-si pun probleme existentiale. Este foarte greu de destructurat un astfel de om pentru ca preocuparile sale sunt cele bazale. Insa odata intrat in depresie un astfel de om e foarte greu sa-l mai “repari” din punct de vedere psihologic pentru ca insasi “radacinile” sale au fost zdruncinate.

In schimb, anxietatea este des intalnita in randul oamenilor eruditi, al celor a caror complexitate e mai mare. E ca si cum am face diferenta intre doua masini: una simpla (motor, cutie de viteze, roti si volan) si una de ultima generatie cu multa electronica pe ea. Masina simpla se va strica greu (era o vorba despre daciile noastre: o legi cu sarma si mergi mai departe) in timp ce una complexa va fi mai des in service pentru ca are sensori sensibili si o multime de chestiuni care nu rezista la socurile drumurilor cu gropi. Dar asa cum e destul de greu de reparat o masina simpla (daca i se strica motorul sau cutia de multe ori trebuie inlocuite), la feld e usor e de reparat o masina complexa (o punem pe tester, descoperim problema si o remediem).

Daca ar fi la fel de usor si in cazul anxietatii… Unde gasim noi asa usor un tester care sa ne gaseasca cauza atacurilor de panica si apoi, unde naiba gasim piese de schimb?

Continuand metafora cu masina, am aflat ca unele masini dintre cele mai complexe au chiar si mecanisme de autoreglare: verifica presiunea in roti si uneori chiar o refac, te atentioneaza ca e momentul sa schimbi uleiul de motor sau ca apa de parbriz e pe terminate.

La fel si in cazul oamenilor: organismul si psihicul nostru are mecanisme de autocontrol si autoreglare care functioneaza chiar si in cazul depresiei si anxietatii. Secretul “tratamentului consta in a identifica aceste mecaniste si a sti sa citesti in mod corect comenzile de pe “computerul de bord”. Voi incerca pe parcursul posturilor care vor urma sa identific unele dintre aceste mecanisme si sa va povestesc cum functioneaza si cum se pot “repara”. Cel putin voi incerca sa expus situatia mea care cred ca se va plia pe situatia multora dintre colegii de suferinta.

  1. ruxi_stan
    September 21, 2014 at 05:55

    Atacurile de panica sunt niste frici interioare , eventual din copilarie, suferinte phihice , emotii negative, dar si alte cauze.Nu se trateaza cu medicamente .Eu le-am tratat , avand foarte multe alte simptome printr-o terapie care a consta in mai multe aplicatii .Le-am facut cu terapeut la distanta ,Am primit tot materialul cu care am lucrat, pe email.Am pastrat legatura telenic.,zilnic.Astefel am facut intai o calatorie in emotinalul meu si am eliberat emotiile negative , am eliberat acestea , am ierta , mi-am programat mintea si gandurile pe partea pozitiva , mi-am insusit idei optimiste , toate conform aplicatiilor ,Aplicatiile sunt simple si dureaza cateva minute dar timp de 3 saptamani am facut toatea astea zilnic sub directa indrumare.Asa am reusit sa fiu din nou eu cea de caum linistita , impacata cu mine , eliberata si cu mult optimism ,Nu am mai facut nici atacuri si nu mai am nici un fel de simptom de frica , de insomnie sau de tremurat si alte fobii9de lift , de lume multa, etc )Scrieti-mi pe mesenger(ruxi_stan@yahoo.com) pentru indrumare catre terapeutul care m-a ajutat , la adresa afisata ,va doresc si voua sa aveti parte de liniste sufleteasca

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

