Home > Sa ne simtim bine > Descoperiti-va vocatia!

Descoperiti-va vocatia!

Una dintre cauzele care ne fac nefericiti e faptul ca, in viata de zi cu zi, suntem in contradictie cu noi insine. Putine sunt cazurile persoanelor care fac ce le place la serviciu, care sunt in totalitate multumiti de viata de familie, de cercul de prieteni, de banii pe care ii castiga sau de nivelul profesional sau social in care se incadreaza. Aceasta discrepanta dintre nivelul asteptarilor” sau aspiratiilor si nivelul actual, fie ca vorbim despre cel profesional sau social, e una dintre cauzele cele mai frecvente de aparitie a deparajelor psihice. Nu suntem multumiti de munca pe care o prestam dau suntem obligati sa o facem pentru a ne asigura supravietuirea, nu suntem multumiti de multe lucruri din viata noastra dar continuam sa ne complacem a trai in si cu ele fie dintr-o inertie, fie pentru ca ne face sa ne simtim in siguranta, fie ca pur si simplu nu avem curaj sa facem ordine si schimbare in viata noastra.

Daca intrebi un copil ce vrea sa se faca cand va fi mare, vei primi un raspuns, cand intrebi un adolescent ce planuri de viitor are, iti va insira o multime de visuri si planuri prin care va schimba lumea dar daca intreti un adult va incepe sa-ti insiruiasca o multime de lucruri care incep cu “NU”. “Nu vreau sa fiu sarac, nu vreau sa fiu bolnav, nu vreau sa am un serviciu plictisitor si un sef enervant, nu vreau sa am un copil razgaiat si o sotie/sot neintelegator, etc”. Deci o multime de “nu” pentru ca, in cele mai multe cazuri noi, adultii, stim foarte bine ce “nu vrem” insa prea putine sunt cazurile in care stim “ce vrem”. Am renuntat pe parcurs la visurile din adolescenta si, luati de val, am ajuns sa “supravietuim” fara a mai “trai”.

Mi-am facut nu demult testul Myers-Briggs, un test pe care-l recomand tuturor pentru a descoperi personalitatea din care face parte si a vedea care sunt puntele forte pe care le are, precum domeniile in care ar putea activa pentru a fi multumit de viata sa profesionala. Am constat ca, in ce ma priveste, o bucata din timp am facut ce mi se potrivea, apoi insa, din dorinta de a evolua am luat-o pe cai care nu se potrivesc personalitatii mele. Constat acum ca perioada conincide cu perioada in care am inceput sa fiu nemultumit, sa apara conflictele majore in viata mea.

Imi dau seama ca, daca as fi facut testul Myers-Briggs cu cativa ani in urma as fi castigat multi ani pierduti in viata mea. Daca doreste cineva acest test astept solicitari si fie il trimit pe mail fie il voi posta pe acest blog.

Pace si ganduri bune!

  1. elena
    August 5, 2011 at 13:31

    Buna! Extrem de interesant tot ceea ce ai postat pe blog. Ma regasesc in 80% din tot ceea ce ai descris…curios cum semanam noi oamneii! Si eu care cred de cele mai multe ori ca doar eu sunt asa, ca doar eu nu ma pot impaca cu mine insami, ca doar eu sunt anxioasa…dar de fapt e doar rod al anxietatii mele exagerate.
    Ce sa zic…? M-ai facut sa rad azi, o zi de munca in care chiar nu eram in apele mele. Imi plac pildele tale despre orice, este evident ca ai trecut si simtit multe. O sa mai postez comentarii la postarile tale, imi plac!….

  2. Carmen
    January 3, 2012 at 15:54

    Sincer si pe mine ma intereseaza acel test Myers-Briggs…unde il pot gasi???

    • January 9, 2012 at 00:25

      Carmen, daca te intereseaza inca testul respectiv da-mi de stire si ti-l trimit pe mail. O zi buna:)

      • Bogdan
        January 16, 2013 at 16:48

        Salut Am citit cv din paginile tale si mam regasit intr-un fel …

        M-ai făcut să gândesc în alt mod…
        Am căutat prin tot internetu despre Atacurile de panica si de la tn am primit cepe mai bune Sfaturi…
        Si te rog sa-mi dai si mie testu …

      • January 16, 2013 at 16:56

        O sa-l primesti in cursul zilei, Bogdan.

  3. March 12, 2012 at 14:49

    Te rog, daca se poate sa-mi trimiti acest test.
    Multumesc!

  4. FR2
    August 7, 2012 at 13:02

    Salut!
    Citesc de mult blogul tau, dar acum este primul coment pe care il scriu. Spuneai in articol:

    “Nu suntem multumiti de munca pe care o prestam dau suntem obligati sa o facem pentru a ne asigura supravietuirea, nu suntem multumiti de multe lucruri din viata noastra dar continuam sa ne complacem a trai in si cu ele”

    Dar daca din cauza depresiei perspectiva asupra lucrurilor din jur se schimba des. De la implinire la gol total? Unde este granita dintre acceptarea situatiei si schimbare?

    Am citit anumite articole care spun ca nu este bine sa iei decizii radicale in timpul depresiei, deoarece datorita simptomelor poti avea perceptia ca viata ta merge intr-o directie gresita, cand realitatea este alta.

    Imi poti trimite si mie pe email acel test?

    Multumesc.

    • August 8, 2012 at 09:28

      Salut!
      Momentan sunt in concediu insa cand voi reveni trimit!
      Bucurie

  5. Mariana
    August 12, 2012 at 17:21

    Chiar zilele acestea am discutat cu cineva despre faptul ca ne indepartam de la “scopul” nostru si acest fapt provoaca mari dezechilibre in vietile noastre, intre trup si suflet….
    Nu stiam ca exista un test care te poate ajuta sa te reorientezi pe “calea cea buna”🙂
    Am rugamintea ca atunci cand vei avea posibilitatea sa-mi trimiti pe e-mail testul cu pricina. Sunt nerabdatoare sa vad si rezultatul testului pentru ca oricum intentionez sa iau ceva masuri in aceasta privinta.
    Multumesc mult de tot!!
    Concediu placut, relaxare si sanatate!
    Cu stima, Mariana

  6. Roxana
    September 9, 2012 at 11:04

    Salut!
    Si pe mine cred ca m-ar ajuta testul Myers-Briggs. E inca valabila trimiterea lui pe e-mail catre cei care il solicita? Ti-as fi reunoscatoare. Multumesc.

    • September 9, 2012 at 12:02

      Roxana, voi incerca sa ti-l trimit zilele astea pentru ca nu-l am la indemana.🙂

  7. Ioana
    September 10, 2012 at 23:05

    Buna,
    Am descoperit blogul tau de curand si il citesc pe nerasuflate, este foarte interesant si din perspectiva pur literara, parca sunt capitolele unui roman al autocunoasterii.
    In legatura cu testul, in functie de disponibilitate, as dori si eu sa il fac. Multumesc anticipat🙂

    • September 11, 2012 at 07:12

      Multumesc pentru aprecieri, Ioana. Voi incerca sa-ti trimit zilele astea testul cu pricina. Deocamdata sunt plecat si e salvat pe un laptop pe care nu-l am la mine.🙂

  8. Grig
    January 8, 2013 at 18:08

    Am si eu dubii in privinta domeniului ales, al profesiei mele.
    Imi trimiti te rog si mie testul asta despre care ai vorbit?

    Multumesc mult.

  9. Ci
    June 22, 2013 at 23:59

    Vreau si eu acel test, te rog mult. Multumesc anticipat

  10. August 9, 2013 at 08:35

    Un alt anxios, cu rugaminte de Myers-Briggs.:) Multumesc.

    • Ramayana
      July 5, 2014 at 20:24

      Daca mai detii acel test si l-as putea primi si eu pe email,ti-as fi recunoscatoare.O seara linistita.

      • Raluca
        February 17, 2015 at 17:02

        Bună. Foarte interesanta experienta ta de viata în ceea ce privește atacurile de panica. Trec și eu printr-un astfel de moment de ceva timp și chiar îmi prind bine sfaturile tale. Și o întrebare : oare mai deții acel test Myers Briggs?

      • February 17, 2015 at 17:14

        Raluca, il voi cauta si, daca il gasesc, ti-l trimit negresit!:)

      • Raluca
        February 17, 2015 at 17:39

        Mulțumesc. Au trecut câțiva ani de la postarea ta dar..🙂

      • February 17, 2015 at 18:06

        Raluca, da-mi o adresa de mail

  11. Raluca
    February 17, 2015 at 18:42

    Ok dar unde ar trebui sa iti scriu adresa de e-mail?🙂

    • February 17, 2015 at 18:51

      Ti-am trimis pe mail(adresa care ai lasat-o pe site)

      • Raluca
        February 17, 2015 at 19:07

        Da,am primit acum. Mulțumesc mult “jurnalul unui anxios”!

      • February 17, 2015 at 19:12

        🙂 cu mare placere! Sper sa-ti fie de folos! Jurnalul:)

  12. cami
    April 13, 2015 at 01:29

    E ora 4 dimineata si de la o panica destul de accentuată am ajuns sa zambesc. Multumesc. Pot sa am si eu parte de testul myers briggs? Multumesc pentru zambete!

  13. April 20, 2015 at 19:04

    Buna, vreau sa primesc si eu acest test daca se poate si cand se poate🙂 o seara buna

  14. bulgarean
    March 9, 2016 at 18:04

    Îmi puteți și mi da testul. Mi a plăcut f mult ce ati scris

  15. Roxana
    April 8, 2016 at 15:08

    Interesant ce ați scris aici! Îmi puteți trimite și mie acel test?

  16. April 8, 2016 at 15:12

    Bună ziua! Interesant ce ați scris! Îmi trimiteți va rog și mie acest test?

  17. Marcu Maria
    June 11, 2016 at 21:59

    Buna doresc si eu testul Myers-Briggs

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

